Yüce Allah'ın Şu Kavli Babı:"Ey îmân edenler,
Peygamber'in evlerine size izin verilmedikçe girmeyin... Fakat da'vet
olunduğunuz zaman girin..." (ei-Ahzâb: 53).
Eğer ona bir tek kişi
izin verirse, girmek caiz olur
[19].
15-.......Bize
Hammâd ibn Zeyd, Eyyûb es-Sahtiyânî'den; o da Ebû Usmân'dan; o da Ebû Mûsâ
eI-Eş'arî(R)'den şöyle tahdîs etti: Peygamber (S) bir bustâna girdi de bana,
kapıyı bekleyip korumamı emretti. Biraz sonra bir adam geldi de Peygamberdin
yanına girmek için izin istedi. Ben bu isteği Peygamber'e zikrettim. Peygamber:
— "Ona girmeğe izin ver ve onu cennetle
müjdele!" buyurdu. Bu gelen Ebû Bekr idi. Sonra Umer geldi. Peygamber:
— "Ona da izin ver ve onu da cennetle
müjdele!" buyurdu. Sonra Usmân geldi. Peygamber:
— "Ona da izin ver ve onu da cennetle
müjdele!" buyurdu
[20].
16-.......
Bize Süleyman ibn Bilâl, Yahya ibn Saîd'den; o da Ubeyd ibn Huneyn'den tahdîs
etti. O İbn Abbâs'tan işitti ki, Umer (R) şöyle demiştir: Ben (kadınlarından
ayrı bir yere çekildiği zaman) geldim de Rasûlullah'ı yüksekçe bir oda içinde
buldum. Rasûlullah*-m bulunduğu odanın merdiveni başında Rebâh isminde siyah
bir hizmetçisi vardı. Ona:
— Rasûlullah'a söyle,
bu gelen Umeru'bnu'l-Hattâb'dır! dedim. Akabinde Rasûlullah bana içeri girmeme
izin verdi...
[21]
[19] Çünkü nâssta aded ta'yîni yoktur, buna göre bir tek
kişi de izin vermeye sâdık olanlar cümlesinden olur.
[20] Bu Ebû Bekr'in menkabeleri bâbı'nda geçen uzun
hadîsten bir kısaltmadır. Peygamber ile gelenler arasındaki izin ve müjdeleme
haberini ulaştıran bir kişidir. Bu da vâhid haberinin bu gibi hususlarda kabul
edilmesine en açık delillerdendir.
[21] Bu da et-Tahrîm Sûresi tefsirinde geçen uzun hadîsten
bir parçadır. Rasûlullah ile Umer arasında haber ulaştırarak izin alıp bildiren
Rebâh adındaki hizmetçidir. Bu da bu gibi işlerde vâhid haberinin kabulüne
açık delillerden biridir.